to ja

Moje zdjęcie
Nazywam się Karolina Falkiewicz Jestem artystą plastykiem (Wydział Sztuki Politechniki Radomskiej, ASP Kraków), artystą fotografikiem (ZPAF Kielce) i nauczycielem fotografii w technikum fotograficznym. Fotografuję, wycinam, rysuję, maluję twarze, animuję imprezy, robię dekoracje, scenografie, kolekcjonuję dziwne rzeczy, jeszcze dziwniejsze ubrania i starocie. Wszędzie jeżdżę na rowerze i mam rudego kota.

18 lut 2013

Wstępy 2013

Tradycja Skaryszewskich Wstępów sięga XVII wieku, w każdy pierwszy (wstępny) poniedziałek Wielkiego Postu do Skaryszewa ściągają hodowcy koni.
W tym roku sławny targ był znacznie mniejszy niż kiedykolwiek. Hodowcy, którzy zdecydowali się przyjechać byli bardzo zasmuceni opinią jaką wystawili im ekolodzy, zwłaszcza że przypadki znęcania się nad zwierzętami w ostatnich pięciu latach zdarzały się incydentalnie. Zewsząd słyszałam głosy że ta tradycja zamiera i że konie hodują już tylko najwięksi ich miłośnicy. Rozgoryczeni hodowcy apelowali o podtrzymanie umierającej tradycji. Traf chciał że coś się stało jednemu ze zwierząt i obawiam się że w konsekwencji tego incydentu Wstępy i Skaryszew stracą  jeszcze więcej.
 Mam nadzieję że w przyszłym roku jarmark nie będzie tylko imprezą na którą przyjadą twórcy ludowi, stragany z jedzeniem i chińskim badziewiem. Trzymam kciuki za Wstępy i pozdrawiam miłych panów spotkanych na tegorocznej imprezie, mam nadzieję że nie widzimy się po raz ostatni.

Właściwy targ koński....























                           ..... inne charakterystyczne elementy, niektóre na temat, inne niekoniecznie...











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga